Tien voor thee én voor taal
Stef Bosmans zocht voor het nieuwe, hippe theemerk Pip’s teksten met temperament. Ja, peptalk, maar toch nét even anders. Een kolfje naar de hand van Schrijf.be. Het resultaat? Piptalk!
Pip’s tea is het geesteskind van Stef Bosmans, een notoire theedrinker met een missie: een alternatief bieden voor de stoffige theezakjes waarop u wordt getrakteerd. En bij échte thee tjokvol smaak hoort een cool imago en hartverwarmende communicatie. Daarvoor klopte Stef aan bij Schrijf.be. Hun copywriter had de smaak meteen te pakken.
Hip & happy met een kwinkslag
Stef Bosmans: “Ik had teksten nodig voor de website van Pip’s, een nieuw theemerk. De opzet? Ons als nieuwkomer onderscheiden. En een sterk merk neerzetten dat inspeelt op de zintuiglijke beleving van theedrinken. Maar geen sfeer van muffe theekransjes, alstublieft! Mijn copywriter begreep meteen naar welke identiteit ik op zoek was: hip en happy met een kwinkslag. En ze wist die treffend te verwoorden.”
Veel gevoel, geen gewauwel
Stef Bosmans: “Elke Pip’s-smaak vertelt een verhaaltje dat een grote emotie oproept. Zo moet een winterthee refereren aan typische wintertaferelen, zonder melig over te komen. En de omschrijving van een opwekkende thee moet even verkwikkend lezen als smaken. Geen gemakkelijke opdracht. Ik gaf de voorzet tijdens de briefing. En mijn tekstschrijver scoorde al met haar eerste tekstvoorstel.”
Kort op de bal
De websiteteksten voor Pip’s moesten in een mum van tijd klaar zijn. Want het merk zou voorgesteld worden op een gastronomische beurs, amper een week later. Stef Bosmans: “Na de briefing kreeg ik meteen een correcte samenvatting van onze meeting doorgemaild. En duidelijke afspraken voor de oplevering. Het eerste tekstvoorstel was trouwens meteen raak: tintelende taal met de juiste emotie, zonder een zweempje sentiment.”
Teksten die doen drinken
De slagzin van Schrijf.be? Teksten die doen doen. Voor Pip’s schreef Schrijf.be teksten die doen drinken. Missie geslaagd! Stef Bosmans: “Mijn eerste ervaring met Schrijf.be was een schot in de roos. Een prettige en professionele samenwerking. Of, zoals Pip’s Earl Grey: een overdosis klasse!”